Blog,  Obiady,  Przepisy

Warzywne curry z czarnym makaronem lub białym ryżem

Dziś zrobiłam pyszne, sycące curry, które pachnie Azją i możecie to danie jednogarnkowe szybko przyrządzić. Korzystamy z warzyw, które macie akurat w lodówce i już po kilku chwilach możemy cieszyć się zdrowym obiadem lub kolacją. Curry to mieszanka orientalnych przypraw, które wykazuje wiele właściwości zdrowotnych. Działa korzystnie na układ krążenia, ma działanie przeciwbakteryjne, łagodzi bóle stawów oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów.

Składniki:

  • dowolne warzywa (np. cebula, batat, marchew, por, brokuł, kalafior, fasolka szparagowa)
  • pieczarki (ok.1 szklanka)
  • ciecierzyca ugotowana lub z puszki (1 szklanka)
  • przyprawa curry
  • pasta z kurkumy lub kurkuma w proszku
  • mleko kokosowe (1/2 puszki)
  • ząbek lub dwa czosnku
  • kawałek imbiru
  • papryczka chili (świeża lub suszona)
  • olej kokosowy 1-2 łyżeczki
  • woda lub bulion warzywny (1/2 szklanki)
  • koperek, szczypiorek / kolendra do dekoracji
  • sól, pieprz
  • biały ryż lub makaron (użyłam czarnego)

Wykonanie:

Cebulkę kroimy w kostkę i przysmażamy na oleju kokosowym, przyprawiamy solą i pieprzem, następnie wrzucamy pokrojone pieczarki, przyprawy oraz pastę z kurkumy i całość chwilę dusimy pod przykryciem. Możemy dodać trochę wody lub bulionu. Następnie dodajemy warzywa zaczynając od twardych tj. batat, marchew, paprykę i dusimy aż lekko zmiękną, wrzucamy resztę warzyw, ugotowaną ciecierzycę (ja użyłam z puszki w sosie curry), wlewamy mleko kokosowe i mieszamy wszystko. Gotujemy kilka minut aż warzywa zmiękną, przyprawiamy do smaku.

Podajemy z ugotowanym białym ryżem lub czarnym makaronem a wierzch posypujemy świeżym koperkiem, szczypiorkiem oraz kolendrą jeśli lubicie.

Smacznego 🙂

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *